søndag 9. mars 2008

Nye prosjekter

Så har det vært tenkepause, og jeg er i gang med nye prosjekter. Må nevne at vottene i Zeelandgarn er ferdig - begge to denne gangen. Siden jeg har vist bilde før gjør jeg det ikke igjen.
Jeg har to prosjekt på gang nå, snart tre. Det første er en Nøstebarn voksejakke i Platelopi. Det ser ikke ut som et vellykket prosjekt, så det hviler seg litt for tiden. Jeg synes det blir for grovt, for hårete og for "stikkete".

For tiden går det mest i dette prosjektet:

En undertrøye i Nøstebarnmønster, strikket i rosa silkeull fra Nøstebarn / Askeladen. Jeg har øket bredden og tenker å strikke den lenger enn mønsteret sier, så den passer vinteren mellom 2 og 3 år. Silkeullen er veldig tynn, jeg er litt usikker på om jeg egentlig liker å strikke med den. Men jeg har 200 gram, så man får vel overse sånne bagateller.

3 kommentarer:

Guro sa...

Må si du er standhaftig som klarer å overse at du ikke liker å strikke med et garn på så tynne pinner.Du kan jo evt. bruke det dobbelt?

Nydelig farge, jeg gleder meg til å se fremgang.

strikkoman sa...

Jeg kommer nok til å vurdere totrådsprosjekter framover, ja. Men nå er jeg så godt i gang, har strikket meg halvveis opp på ryggen i løpet av søndagen. Og jeg liker strukturen, det ferdige produktet selv om jeg ikke liker å strikke med det. Jeg tror hovedproblemet er metallpinnene, bambus hadde nok vært bedre for dette prosjektet. Også må jeg jo venne meg til å strikke i tynt blondegarn! *glis*

Guro sa...

Bambus er ofte godt til glatt garn, ja. Hos meg går det enten i bambus eller sånne helt glatte turbo-nåler, litt avhengig av prosjekt.

Tynt blondegarn strikker man ikke på tynne pinner. Ellers hadde det neppe blitt så mye blonde på meg, he he.