søndag 27. januar 2008

En ferdig vott!

Dette går gå under både "ferdig" og "prosjekt under arbeid". Man er vel strengt tatt litt ferdig når man har felt av siste maske på første vott i et par. Nemlig. Vi snakker Garnstudiovotter i gårdsspunnet ull fra Zeeland.


Jeg har lånt Myk start på biblioteket, og fant endel fint. Dessverre har jeg en tendens til å bli skuffet over strikkebøker. Jeg vet ikke hva jeg forventer å finne. At alle oppskriftene er "meg" helt utvilsomt? Jeg vet ikke.

Jeg har fortsatt en liten Nøstebarnullkjole på pinner, det går forover og jeg tror den blir ferdig i passlig tid til min venninnes termin. Man skulle tro at hjemme-med-sykt-barn-dager er finfine anledninger til å strikke, men det kommer selvsagt an på hva slags sykdom barnet har. Falsk krupp hos halvannetåringen kvalifiserer definitivt ikke til "massevis av tid til å strikke" for mamma.

2 kommentarer:

Guro sa...

RSS-feeden din er ikke helt oppdatert, så det tar lang tid før jeg får med meg nye innlegg. Hmpf.

Så fin den votten ble! Likte teksturen veldig godt, det kan se ut til at den passer garnet. Er du fornøyd selv?

strikkoman sa...

RSS-feed? :dum:

Ja, jeg liker den også. Den er perlestrikket, derav strukturen. Du kan få se den i real life om et par dager. Jeg tror det mønsteret (opprinnelig for Drops Eskimo) passet godt for garnet. Nå gjelder det å finne nye ting å strikke av resten av garnet, det er mye igjen (også når jeg har strikket vott nr. 2).