tirsdag 8. januar 2008

Så er vottene helt ferdige. Tidspunktet (rundt juletider) var veldig praktisk, for gavens mottager fikk en vott til jul før den andre var ferdig. Jeg tok deretter med meg votten hjem og strikket ferdig den andre og ga begge til vedkommendes bursdag en uke etter nyttår. :) Mottageren er veldig fornøyd med de "noorse wanten".

Videre er det gjort to fremskritt på strikkefronten. Det ene er at jeg har bestemt meg for å kutte ut babyoverallen i lilla BabyUll fra Dale. Grunnen er hovedsakelig at jeg har funnet ut at den blir upraktisk for veslas alder, hun er sikkert nærmere 2 år når den er ferdig, og den har en vid passform som ikke er beregnet til å ha under parkdress, mer for å være et slags (upraktisk) ytterplagg. Men resultatet av beslutningen er at jeg sitter med en drøy halvkilo BabyUll. Så jeg har begynt på en Nøstebarnkjole til en venninne som har termin om noen uker. Den går altså med lilla Dale BabyUll, på pinne 2 1/2.

Neste fremskritt er at jeg har begynt på votter som er nevnt i innlegg lenger nede med mitt hjemmespunnede Zeelandgarn. Etter å ha forkastet både metallpinner (falt ut) og plastpinner (hvordan kan man strikke noe som helst med sånt?) og brukt mange penger på bl.a. bambuspinner (se forrig innlegg) går dette unna. Om fastheten blir rett gjenstår å se, men litt forskning må man tillate seg med garn som ikke følger noen standard. :) Pinnestr. 6, mønster etter Garnstudio votter i Eskimo.

2 kommentarer:

Guro sa...

Så fine votter!
Og så bra at svigermor ble fornøyd. :)

At du orker/gidder å strikke på pinne 2,5 er forbi min fatteevne, men jeg gleder meg til å se resultatet!

Monstermønster sa...

Takker for hyggelig kommentar i bloggen min! Nøstebarnkjolen du kikket på har jeg strikket i garn fra Nøstebarn, mørk lilla og grått, men har hørt andre som har brukt babyull eller tynn alpakka med hell. Min plan neste gang; for jeg har store mengder babyull som ligger og venter på å bli brukt.