lørdag 28. februar 2009

Ut i det ukjente

Inspirert av Hespetre har jeg i dag tatt steget ut i det ukjente. Jeg har lært meg - på egenhånd (med videohjelp bare) Cable Cast-On. Jeg likte metoden veldig godt, må jeg si. Og som toppen på en ekstremt dyr shoppingrunde* i dag kjøpte jeg 4 nøster Dalegarn Freestyle for å strikke lue til mannen - også den inspirert av Hespetre (som har linket til hvor mønsteret kan finnes). Så nå er jeg i gang med tofarget lue til mannen, den forrige lua han fikk var brukbar i omtrent 1 time før den hadde utvidet seg beyond repair.


*Jeg har lenge trengt noen nye klær, det blir påfallende hver gang jeg skal undervise og må stille opp i en av mine i beste fall 3-4 forskjellige topper som er egnet for oppgaven.

1 kommentar:

Guro sa...

Hyggelig å være til inspirasjon. :)
Tror det er lurt med et garn som Freestyle til lua også, forresten, for det jeg brukte var mye mindre fleksibelt (som 3-trådsgarnet til Nøstebarn, omtrent), så lua ble litt trang.

Så synd at forrige lue videt seg sånn ut. Det har den gjort litt her også, men ikke mer enn at den fortsatt passer. Mannen er tjukk i huet. ;) Brukte annet garn også.