onsdag 3. februar 2010

Takknemlige mottakere

Den rosa vesten har vært promotert på bloggen før, men tar ikke skade av en runde til når unnskyldningen er god. Den grønne vesten er samme modell, bare noen størrelser større. Nøstebarns babytrøye, men med 58 masker i stedet for 50, og strikket i DSA Tynn Alpakka på pinne 5. Fargen har arvingen valgt selv i garnbutikken på Hovden, og begge ungene har vestene som favorittplagg. Den ble strikket i vinterferien 2009, men unngikk tydeligvis bloggen.
Garnbutikken på Hovden, ja. Jeg kan ikke forstå at jeg ikke har nevnt den noe sted i bloggen, men det ser ikke slik ut. Vi har tilbrakt flere vinterferier der (på Hovden, ikke i garnbutikken), og nest siste gang vi var der hadde noen - o lykke!!! - åpnet en kombinert kafé og garnbutikk i sentrum (fnis). Jeg er veldig glad i skiturer, men jeg elsker skiturer som avsluttes med kaffe latte og garntafsing.

5 kommentarer:

Guro sa...

Smelt! For noen nydelige barn (og strikketøy), og så store de har blitt.

Jeg kunne antakelig* overlevd en skitur om den ble avsluttet på den måten, jeg også.


*Etter nærmere 15 år uten å gå på ski, må jeg vel innrømme at jeg ikke vet.

strikkoman sa...

Det kommer selvsagt an på lengden på skituren, vet du. Å gå på ski 400 meter fra hytta til kaféen er definitivt gjennomførbart.

Knitritious sa...

Jag gick dessa 400m utan skidor. Kaffet var värt den ansträngningen ;-). Superfina strikketöy! Var det samma rosa garn i branching out?

Knitritious sa...

Observera min svorsk. Jag övar på att få till den rätta mixen :-)

strikkoman sa...

Ja, det er samme garn. Nøstebarns "Askeladen Silkeuld".